zondag 15 september 2024 om 10:00

Reguliere dienst (Startdienst)
Voorganger(s): Ds. M. van Hal

We houden onze jaarlijkse startdienst. Het thema is:op weg naar een nieuwe kerk. Waarom zou je meegaan naar die nieuwe kerk? Een paar mensen vertellen erover. En hoe zou die kerk eruit moeten zien, wat is het wezen van de kerk? Het beeld van de herberg is al redelijk bekend bij ons. De herberg komt voor in de gelijkenis van de barmhartige Samaritaan. De gewonde man wordt naar de herberg gebracht en daar liefdevol verzorgd. De kerk is een plek waar je wonden worden verzorgd. Je zou het ook een pleisterplaats kunnen noemen. Zoals Etty Hillesum zo mooi zei: men zou een pleister op vele wonden willen zijn.. We gaan ook nog even aan de gang met het bedenken van een naam voor de nieuwe gemeente. Er is eerst koffie met taart en we sluiten af met een hapje en een drankje. De gemeenteband doet ook mee en Jannes Lopers zal ook nog het orgel bespelen! Er is natuurlijk ook een programma voor de kinderen.

zo 22 sep 2024 om 10:00